miércoles, 6 de abril de 2011

ACTIVITAT 8----> FITES DE DESENVOLUPAMENT COGNITIU

  LA INTEL·LIGÈNCIA SENSORIOMOTRIU



1Assimilació de reconeixement:
l’infant pràctica un esquema obtingut en l’assimilació precedent sobre l’objecte conegut


2.exercicis de reflejos
0-1mes
Reflex de succió
Reflex pupil·lar
Sensacions
El nadó disposa d’un muntatge hereditari compost per reflejos,postures i sensacions




3.primeres aptacions sensereomotrius i reacció circular primária(RCP)
D’1 a 4 mesos
Esquemes reflejos actius accions i surgiesen les RCP
Acomodació i assimilació dels esquemes


4.Reacció circular secundària (RCS)  i procediments per fer durar els espectacles interessants
De 4 a 8 mesos
Ampliació dels esquemes
No hi ha conductes intencionades i la finalitat és la repetició de l’acte,s’introdueixen els objectes.No permanencia dels objectes


5.coordinació d’esquemes secundaris i aplicació dels mateixos a noves situacions
De 8 a 12 mesos
Coordinació de dos esqueme es un acte únic
Interés pels objectes comenta la imitació té intencionalitat é spot parlar d’inteligencia permanencia de l’objecte


6.reacció circular terciària(RCT)  i descobriment dels nous mitjans per experimantació activa
De 12 a 18 mesos
Repeteix introduint modificacions
Assimilació i acomodació diferenciades,busca els objectes al lloc correcte,participació activa, es van modificant esquemes continuament




7. invenció de nous mitjans per combinació mental
18 a 24 mesos
Te assimilació de la permanencia de l’objecte
Identifica els objectes,comprén les consequencies dels seus actes i comenta el joc simbólic


8.Reflex de succió: es produeix sense cap estímul


9.Reflex pupil·lar: es produeix en una mena d’adaptació és passa d’una assimilació purament funcional a una acomodació a l’entorn i a l’objecte vist


10.Sensacions: visuals,acustiques,tàctils,i gustatives sense coordinació intersensorial.




PENSAMENT PREOPERATORI


EGOCENTRISME:  l’infant està centrat en si mateix en el seu jo


CENTRACIÓ  l’infant no es capaç de coordinar diferents perspectives i / o compensar diferents dimensions d’un objecte determinat


SENYAL: el significant té una relació molt pròxima amb el significat,tan pròxima que es toquen o en algun moment han estat en contacte,és a dir,el significant és l’efecte d’una causa que és el significat. 
EL JOC SIMBÒLIC: està relacionat amb la imitació.

LA IMITACIÓ DIFERIDA
:en la imitació predomina l’acomodació, perquè l’infant ha d’adequar els seus esquemes als models externs


3 comentarios:

  1. BIENNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN JA HO HE ACABATTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT AL FINAL HO HE POGUT PENJARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ResponderEliminar
  2. Hola Laura,
    Estic d'acord amb el que m'ha escrit la Tere, totes les fites són importants i penso que és a criteri personal les escollides. Està bé.

    ResponderEliminar
  3. Hola Laura pensó que totes les fites estan bé, ja que tots tenim les mateixes i cadascu a de elegir les que pensi més adequades i més important per a ell.

    ResponderEliminar